با سلام خدمت جناب آقای دکتر حاجی حیدری و تشکر از مطالب دقیق و قابل تأملتان
بدون آنکه بخواهم نظری راجع به مباحث حضرتعالی و جناب نصیری داشته باشم، خواستم خدمتتان عرض کنم که جناب آقای نصیری، برای رفع اشکال وجود روایاتی مانند اطلبوا العلم و لو بالصین هم قبلا فکرهایی کرده و مطالبی عرض کرده اند تا اشکال حضرتعالی را پوشش دهند. البته اینکه تا چه حد موفق به این امر شده اند، بحث دیگری است. به هر حال، لینک مطلب ایشان را برای حضرتعالی میفرستم
موفق باشید
http://www.sematmag.com/index.php?option=com_content&view=article&id=159:-----g----&catid=42:no-2&Itemid=53

-------------------------------------

سلام و احترام و سپاس

قبلاً آن متن را دیده بودم و نظر سایر دوستان را هم به آن متن جلب می کنم.
اولاً، خدشه در سند حدیث معتبر و صحیح نیست. تنها یکی از اسناد را هدف قرار داده اند که در آن نیز حرف است، ولی سند فوق العاده معتبر وسائل الشیعه را مورد بررسی قرار نداده اند. همین طور، منابع دیگر را. از جمله خود بحارالانوار مرحوم مجلسی را.
وانگهی، نحو استدلال و تحلیل در آن متن مؤید آن است که گریزی از سازه های منطقی اصولی در تتبع در منابع دین نیست که آن ها نیز برگرفته از آموزه های فیلسوفان یونانی است. متن، پر از استعمال ضوابط منطق صوری و محمولی است که البته اگر نگارنده دانش بیشتری نسبت به آن ها داشتند، و صورها را می شناختند و در استعمال آن ها دقت داشتند، این همه خطا مرتکب نمی شدند. به هر حال، شکسته بسته، آلوده به منطق صوری ارسطویی هستند و نمی توانند بگویند که از مبرا هستند.
ثالثاً، آغاز مقاله با جمله ای شروع می شود که دعوت می کنم در آن تأمل فرمایید: «ذکر این نکته نیز قبل از ورود به بحث لازم است که اگر چه نگارنده قائل به مطلوبیت اولی و ذاتی علوم و تکنولوژی مدرن غربی نیست و ظهور و بسط آنها را برخلاف سنن الهی و وحیانی می داند اما در شرايط کنونی به دلیل اضطرارهای ایجاد شده فی الجمله اخذ بسیاری از آنها را مجاز و بعضا لازم و ضروری می داند»!
نهایتاً، جمع بندی متن مبتنی بر مقدمات نیست که این هم بر می گردد به نحوی پرهیز از نیکویی های منطق و حکمت.